”En toivo, että Suomesta tulee vierastyöläisyhteiskunta. En kannata sitä, että tänne tulisi vain miehiä, jotka eivät asetu tai naisia, jotka jättävät perheensä.”
”On punnittava, halutaanko ajaa lapsen etua vai keskittyä siihen, että saadaan vähennettyä tulijoiden lukumäärää.”
”Suomi on siitä hyvä maa, että täällä eletään sääntöjen mukaan, mutta aina ei nähdä, mikä sääntö on se keskeinen sääntö.”
Eva Biaudet (RKP) Helsingin Sanomissa 25.1.2010
Biaudet sanoo, ettei hän kannata työperäistä maahanmuuttoa ilman perheitä. Hänen mukaansa on aina parempi, että tänne töihin tuleva tulee perheineen ja isoäiteineen ja asettuu aloilleen.
Minun mielestäni taas olisi parempi, että Suomeen ei tule (ainakaan tämän laman ja suurtyöttömyyden aikana) yhtään ulkomaista työvoimaa. Ja luulen, että en ole ihan yksin tämän mielipiteeni kanssa.
En myöskään näe kovin järkevänä tuoda tänne vierastyöläisten perheenjäseniä, (etenkään isoäitejä ja muita ydinperheen ulkopuolella olevia sukulaisia) heikentämään entisestäänkin ruvella olevaa huoltosuhdettamme.
Minun on usein varsin vaikea nähdä sitä, millaisessa todellisuudessa nämä biaudetit elävät. Heidän kantansa on se, että Suomi kuuluu kaikille.
Tuossa samassa lehtijutussa kerrotaan, että Biaudet palasi vuodenvaihteessa kotiin Wienistä, missä hän työskenteli kolme vuotta virkamiehenä Etyjin ihmiskaupan vastaisen työn erityisedustajana.Hän on tällä hetkellä työtön.
Nyt Biaudetilla olisi miljoonan taalan paikka tutustua suomalaisen vähäosaisen arkeen ja suomalaiseen arkitodellisuuteen. Ehkä hän sen jälkeen saattaisi muuttaa hieman näkökulmaansa.
Eräs asiaan liittyvä keskeinen sääntö (minkä Biaudetkin voisi palauttaa mieleensä) on se, että maahanmuutto ei ole mikään subjektiivinen ihmisoikeuskysymys. Asian voi tarkastaa vaikka vähemmistövaltuutetun kotisivuilta:
Ulkomaalaiseen voidaan soveltaa maahantuloa ja maassa oleskelua koskevia säännöksiä ja ulkomaalainen voidaan asettaa erilaiseen asemaan Suomen kansalaisiin nähden johtuen heitä koskevasta lainsäädännöstä. Tämä tarkoittaa mm. sitä, että ulkomaalaisen oikeutta saapua Suomeen ja oleskella maassa voidaan rajoittaa lailla. Myös erilaisten julkisten palveluiden kuten sosiaalihuollon ja terveyspalveluiden saamiselle voidaan asettaa lakiin perustuvia ehtoja. Näitä ehtoja ovat esimerkiksi Suomessa asuminen, kotipaikkaoikeus tai Suomessa työskentely.
Biaudet on unohtanut (tyylilleen uskollisesti) sen, että päättäminen maahanmuutosta ja siitä kuka saa tulla (ja millä ehdoilla Suomeen) kuuluu Suomen kansalle – ei Biaudetille eikä maahanmuuttajalle.
Lähde: HS
01.02.2010 at 7:56 am
Vai on alapesuallas ilman duunia? Taisivat hyysäritkin saada tuosta freudenthalilaisesta lahjastaan tarpeeksi. 😀
Evalla olisi tosiaan mahdollisuus laajentaa ja syventää näkemystään suomlaisesta arkitodellisuudesta. Veikkaan että mahdollisuus jää käytämättä ja Ankkalammikko palkkaa Evan suojaduuniin.
Järki ei näköjään ollut lisääntynyt missään määrin Wienissä.
01.02.2010 at 8:07 am
Nämä Biaudetit elävät sellaisessa haavemaailmassa , että jos kadulle jättää karkkiämpärin kyltillä ”ota vapaasti”, niin kaikki ottaisivat kiltisti vuorollaan yhden,,,maahanmuuttajistakin varmaan ensimmäinen menee töihin , toinen juoksee 100m suomenennätyksen ja kolmas voi oikeasti olla apua tarvitseva,, mutta neljäs yllättäen kusee ämpäriin,,toistuvasti.
01.02.2010 at 8:56 am
Thors ja Biaudet eivät ole kiinnostuneita tavallisten suomalaisten asioista. Heille me suomenkieliset edustamme alempaa luokkaa, jonka ongelmat maahanmuuttajien kanssa johtuvat heidän ennakkoluuloistaan ja älyllisestä huonommuudestaan.
01.02.2010 at 3:27 pm
Kun suomenkielinen sämrefolket ei suostukaan enää herraskaisten hurrien orjiksi, hurrit tuovat uuden orjaluokan itselleen ulkomailta. :0/
Kolonialismia? Sitä juuri.
01.02.2010 at 9:02 am
On selvää, että pienet lapset eivät lähde matkaan yksin vaan aikuiset tuovat heidät eurooppaan. Se on järjestelmän röyhkeää hyväksikäyttöä. En ymmärrä liioin, että on haettu turvapaikkaa toisesta maasta, mutta jatkettu matkaa seuraavaan. Pieni lapsi ei tuotakaan matkaa tee yksin vaan hänellä on aikuinen, joka kuljettaa eteenpäin. Lapsi, ei välttämättä edes ole lapsi vaan nuori mies, joka sanookin ettei halua muuta kuin polttaa tupakkaa ja käydä discoissa.
Muistaakseni Norja teki päätöksen, että he eivät näiden ankkurilapsien osalta noudata perheenyhdistämistä vaan lapset otetaan huostaan ja lähetetään kotimaahansa kun täyttävät 18 vuotta. Ankkurilasten määrä väheni välittömästi.
Ne, jotka saavat toimeentulonsa maahanmuuttobisneksestä puolustavat kiihkeimmin sen lisäämistä ja sääntöjen höllentämistä. He eivät enää näe kokonaisuutta vaan näkevät vain sosiaalikassan jonne kaikki on otettava. Tämä ”suuri sydän” unohtaa surutta suomen omat ongelmat. Nuoret voivat pahoin, mielenterveyspalveluita on kutistettu niin ettei ne riitä vastaamaan tarpeeseen. Vanhusten hoito on retuperällä. Leikkauslistoja lyödään eteen tuon tuosta; vähennettävä kouluja, kirjastoja, päivähoitopaikkoja jne. Miksi, siksi ettei rahaa ole. Jostain on rahat otettava tähän humanitäärisen maahanmuuton kustannuksiin.
Humanitäärinen maahanmuutto kohdistuu lähinnä niiden auttamiseen, joilla on varaa matkustaa. Kaikkein köyhimmät eivät voi lähteä tänne elintasoturisteiksi. Onko oikein, että nämä ihmiset syövät kehitysapurahoja täällä, jolloin ne, jotka oikeasti voivat olla avuntarpeessa jäävät auttamatta? Humanitäärinen maahanmuutto ei ratkaise lähtömaan ongelmia ja on siksi täysin hyödytöntä. Maahanmuuttaja tuo ongelmat nyssykässään tullessaan. Onko meillä muka resursseja niiden ratkaisemiseen? Tuskin, täällä on omatkin ongelmat levällään.
01.02.2010 at 9:50 am
”“On punnittava, halutaanko ajaa lapsen etua vai keskittyä siihen, että saadaan vähennettyä tulijoiden lukumäärää.”
Oikea vastaus on täysin selvä: on pyrittävä minimoimaan tulijoiden määrä. Meillä ei kertakaikkiaan ole varaa elättää edes kaikkia suomalaisia. Raha ei kasva puussa.
01.02.2010 at 10:19 am
Tämä ajatushan kulkee täysin käsis kädessä RKP:n muidenkin tavoitteiden kanssa.
Rasistinen Kielipuolue on ilmoittanut julkisesti tavoitteekseen tehdä (vaikka väkisin) 25% maahanmuuttajista ruotsinkielisiksi.
Mitä enemmän ja mitä nopeammin joutilasta väkeä maahan saadaan, sitä nopeammin saadaan ruotsinkielisen väestön osuutta nostettua (kuten Kullervkin on todennut) keinotekoisesti ylöspäin.
Kustannukset maksaa tietysti enemmistö, eli suomenkielinen veronmaksaja.
Todellisuudessa Suomessa ei kukaan maahanmuuttaja pärjää pelkällä ruotsilla kuin Närpiössä tai Raaseporissa. Tosin näistä saadaan Närpuiön mallin mukaista nöyrää halpatyövoimaa suomenruotsalaisen eliitin bisneksiin.
01.02.2010 at 3:15 pm
Totta. Tämä on erään Tallinnaan suuntautuneen seminaarimatkan tulos. Läpinäkyvää, epärehellistä ja aidon rasistista suomenkielistä enemmistöä kohtaan.
Tulisikohan seuraavassa hallituksessa jo kenkää RKP:lle? Syytä olisi.
01.02.2010 at 4:00 pm
Hyysäri taisi arvioida viime viikolla, että kun viime presidentinvaaleissa Kokoomuksen ja Keskustan välillä sovittu sopimus porvariehdokkaan tukemisesta piti, molemmat puolueet sysäsivät demarit jäähylle.
Jäähy tulee ilmeisesti jatkumaan seuraavienkin vaalien yli (kokkarit ja kepu viihtyvät hyvin samassa hallituksessa, demarit ovat syöksykierteessä).
Toivotaan, että RKP saa monon kuvan herraskaiseen perseeseensä ja vaipuu historiaan Suomen politiikasta.
01.02.2010 at 4:28 pm
Jos noin, niin herää isompi kysymys.
Haluaisin kysyä Biaudetilta, miksi ruotsinkieliset kunnat, joissa hänen puolueensa RKP on johtamassa, esim.Närpiö, Pietarsaari, Korsnäs, Larsmo ja Espoo ja Kauniainen ym., eivät ole halukkaita ottamaan turvapaikanhakijoita. Nämä kunnat ottavat kyllä työkykyisiä maahanmuuttajia, kuten esim. Närpiö, jonka kasvihuoneviljely pyörii ulkomailta värvätyn halpatyövoiman varassa. Närpiössä ei ole somalialaisia, eikä muita maahanmuuttajia, jotka käyttäisivät peitettyä vaatetusta.
Pietarsaaressa on enemmän ruotsinkielisiä kouluja kuin suomenkielisiä, mutta Oravaisten vastaanottokeskukseen tulleet turvapaikanhakijalapset sijoitetaan pelkästään Pietarsaaren suomenkielisiin kouluihin. Oravaisten ja Pietarsaaren sivuilla näkee ruotsinkielisten koulujen luokkakuvia, joissa ei ole yhtäkään maahanmmuuttotaustaista oppilasta, Pietarsaaren suomenkieliset koulut ovat täysin kestämättömässä tilanteessa, näin olemme alueen mediasta saaneet tietää. Alueen ruotsinkielinen lehdistö selittää yli-innokkaasti, että ”he eivät HALUA ruotsinkielisiin kouluihn, vaan kaikki suomenkielisiin”. On selvää,että heitä on johdettu, koska RKP haluaa varjella ruotsinkielisten koulujen ruotsinkielisyyttä.
Olisi oikein, että turvapaikanhakijalapset sijoitettaisiin ruotsinkielisiin kouluihin, eikä suomenkielisiin ja ruotsinkielisille alueille, eikä suomenkielisille, koska RKP on kaikkein innokkain heitä ottamaan.
Helsingissä ei maahanmuuttajia myöskään ole otettu ruotsinkielisiin kouluihin. Asiasta on käyty ruotisnkielisessä mediassa äärimmäisen vähän keskuteluja, koska tilanne on niin arka, ja asiasta siksi vaietaan määrätietoisesti. Biaudet voisi vastata tänne keskusteluun, jos on olevinaan niin edistyksellinen poliitikko. Epäilen tietenkin, että ei vastaa, koska on RKP:n poliitikko.
01.02.2010 at 4:36 pm
Aika mielenkiintoista – etenkin jos vertaa sitä tuohon julistukseen 25%:sta ja RKP:n puolueohjelmaan.
01.02.2010 at 11:03 am
Asteroidi pistää vielä paremmaksi. Hän haluaa maksattaa suomalaisella veronmaksajalla ankkurilasten perheenyhdistämismatkat. Niille vaarallisille seuduille, josta nämä ovat joutuneet lähtemään maapallon toiselle puolelle pakoon.
Turvapaikka tekee lähtömaasta ilmeisesti turvallisen turistikohteen pakolaiselle?
01.02.2010 at 3:21 pm
Tarkoitatko tätä? Se oli toisena ehdokkaana viime viikon mokutukseen.
01.02.2010 at 11:45 am
Eva Biaudet tuntuu olevan yhtä hyvin perillä ankkurilapsista kuin ihmiskaupasta edellisessä työpaikassaan. Eli hyvin huonosti.
Ankkurilasten yksilöllinen etu ja maahantulijoiden lukumäärän vähentäminen ovat nimittäin täsmälleen sama asia, eikä suinkaan toistensa vastakohtia. Lapsen paras paikka on hänen oman äitinsä, isänsä ja perheensä luona omassa kotimaassaan ja kulttuurissaan.
Nykytiedon nojalla esimerkiksi Suomesta ei olisi koskaan lähetetty sotalapsia Ruotsiin 1940-luvun alussa. Suomalaislasten väliaikainen sijoittaminen Ruotsiin tuotti osalisille enemmän surua, murhetta ja elämänikäisiä traumoja kuin ottaa se riski, että lapset olisivat saaneet jäädä äitiensä luokse sotaa käyvään Suomeen.
Lasten erottaminen äidistään on aina äärimmäisen vahingollista, mitä Biadet ei tunnu lainkaan ymmärtävän. Se ei tietysti ole ihme, jos hänen aikansa lähinnä median kanssa flirttailuun.
Erityisen halveksittavaa on, että tämä ankurilasten lennätys on eräänlaista ihmiskauppaa, jota Biaudetin piti aiemmassa tehtävässän Etyj:ssä vastustaa ja torjua. Ainoastaan ankuurilapsia lähettäviä perheitä voi halveksia vielä enemmän.
01.02.2010 at 3:26 pm
Hyvin muotoiltu kommentti, kiitos siitä.
Ikävä kyllä, Biaudet oli jo ennen sitä pahasti pihalla lähes tulkoon kaikesta.
Tässä ollaan aika asian ytimessä.
Totta. Ihmiskauppa on aina mukana silloin, kun ihmisiä tuodaan monen ns. turvallisen maan kautta toiselle puolelle maapalloa. EU ja Schengen sopimus mahdollistavat tämän nykyään varsin tehokkaasti.
01.02.2010 at 2:47 pm
Ei saatana. Eikö me päästykään tästä ajatusten mätäojasta sitten eroon?
Paha takaisku. Tämä kärring on nimittäin Asteroidiakin tuhoisampi.
01.02.2010 at 2:48 pm
Kuulin tässä aivan äskettäin lyhyen tarinan eräästä työperäisestä maahanmuuttajasta.
Mies soittaa erääseen vanhusten palvelutaloon ja tarjoaa Puolalaista sairaanhoitaja vaimoaan työharjoitteluun, jotta tämä saisi vaadittavan työkokemuksen kasaan, jotta voisi laillistaa oman ammattiosaamisensa Suomessa.
Tarinaa kuunnellessani, kiinnitin ensimmäiseksi huomioni siihen, miksi asialla oli mies.Syykin selvisi tarinan lopuksi:nainen ei puhu sanaakaan suomea.
Arvostan kyllä työllistymispyrkimystä, mutta ilman yhteistä kieltä sen ei pitäisikään olla mahdollista.
01.02.2010 at 3:30 pm
”Ylikorostuneet kielitaitovaatimukset”… joopa, joo…
01.02.2010 at 2:58 pm
… tulla Suomeen maanahmuuttajana. Viimeisessä testissä 100 testatun ankkurilapsen joukosta VAIN puolet valehteli ikänsä.
01.02.2010 at 4:22 pm
”Ulkomaalaiseen voidaan soveltaa maahantuloa ja maassa oleskelua koskevia säännöksiä ja ulkomaalainen voidaan asettaa erilaiseen asemaan Suomen kansalaisiin nähden johtuen heitä koskevasta lainsäädännöstä. Tämä tarkoittaa mm. sitä, että ulkomaalaisen oikeutta saapua Suomeen ja oleskella maassa voidaan rajoittaa lailla. Myös erilaisten julkisten palveluiden kuten sosiaalihuollon ja terveyspalveluiden saamiselle voidaan asettaa lakiin perustuvia ehtoja. Näitä ehtoja ovat esimerkiksi Suomessa asuminen, kotipaikkaoikeus tai Suomessa työskentely.”
miksi näin ei sitten toimita?
01.02.2010 at 6:44 pm
Siksi, että maahanmuutto (lue ihmiskauppa) on todella isonrahan bisnestä…
01.02.2010 at 6:59 pm
Totta tuokin. Lisäksi se ei ole pelkästään RKP:n bisnestä. Ministerivastuussa olevalla Anne Holludilla on oma lusikkansa tukevasti oman hallinnonalansa asioissa.
01.02.2010 at 8:26 pm
Totta, ei ollut lainkaan tarkoitus vain RKP:ä syyllistää – kyllä siinä bisneksessä on mukana jokaisen puolueen ja usean järjestön jäseniä. Sekä molempia sukupuolia.
01.02.2010 at 8:50 pm
Kyllä se taitaa näin olla.
01.02.2010 at 9:03 pm
[…] Voisin oikeastaan lainata (hieman mukaillen tähän Eva Biaudetin lausuntoa, nimittäin minäkään en toivo, että Suomesta […]
01.02.2010 at 11:42 pm
Ei taida työttömyydstä tulle Bideen kohdalla pitkä:
”
Biaudet:
RKP:n puoluesihteerin tehtävät kiinnostavia
Perjantai 8.1.2010 klo 14.12
RKP:n entinen kansanedustaja Eva Biaudet pitää RKP:n puoluesihteerin tehtävää valtavan kiinnostavana.
Hän ei kuitenkaan ole vielä päättänyt hakea tehtävää, jos se tulee vapaaksi, mutta ei sulje ajatusta kokonaan pois.
RKP:n nykyinen puoluesihteeri Ulla Achrén on ilmoittanut, että hän hakee uusia haasteita ja on hakenut Åbo Akademin hallintopäällikön tehtävää.
Biaudet työskenteli vuodenvaihteeseen asti Etyjin ihmiskaupan vastaisena erityisedustajana. Sitä ennen hän on ollut kansanedustajana vuosina 1991-2006 ja peruspalveluministerinä kahteen otteeseen 1990-2000 ja 2002-2003.
Biaudet ei ole vielä päättänyt, aikooko asettua seuraavissa eduskuntavaaleissa ensi keväänä ehdolle. Hän ei pidä hyvänä sitä puolueen periaatepäätöstä, että puoluesihteeri ei voi asettua eduskuntavaaleissa ehdolle.
– Minusta päinvastoin puoluesihteerin tehtävien pitäisi olla poliittisia, hän sanoi.”
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010010810896290_uu.shtml
01.02.2010 at 11:47 pm
Päivän Pravdan yleisönosastolta
”Käännytykset Kreikkaan ovat epäinhimillisiä
Martta Kantele
Heidi Torsti
Minna Havunen
Eva Biaudet kritisoi aiheellisesti Helsingin Sanomissa (Kotimaa 25. 1.) turvapaikanhakijoita koskevan Dublinin sopimuksen soveltamista lapsiin.
Dublinin sopimukseen liittyy myös muita epäkohtia, joista akuutein on turvapaikanhakijoiden käännyttäminen Kreikkaan, jossa sekä turvapaikkamenettely että hakijoiden vastaanotto-olosuhteet ovat epäinhimillisen huonot. Turvapaikanhakijoita pidetään täpötäysissä vankiloissa, tai he joutuvat asumaan kadulla.
Euroopan unionin Dublinin sopimuksen perusteella turvapaikanhakija voidaan palauttaa siihen maahan, josta hän on ensimmäisenä hakenut turvapaikkaa. Monet Euroopasta turvapaikkaa hakevat tulevat aluksi Kreikkaan, johon heidät voidaan myöhemmin palauttaa, mikäli he hakevat turvapaikkaa jostakin toisesta EU-maasta, kuten Suomesta.
Eurooppalaiset pakolaisjärjestöt, muun muassa suomalainen Pakolaisneuvonta, ovat tehneet viime marraskuussa Euroopan komissiolle valituksen Kreikan turvapaikkamenettelystä.
Mahdollisuus suojelun saamiseen Kreikassa on olematon. Turvapaikkahakemuksen voi jättää vain lauantaisin Ateenassa sijaitsevalle poliisiasemalle. Joka viikko tuhannet turvapaikanhakijat jonottavat aseman edessä, ja vain kourallinen ihmisiä päästetään hakemaan turvapaikkaa.
Turvapaikanhakijat eivät saa mitään tietoa menettelystä, tulkkeja ei ole paikalla, ja oikeusapua on vaikea löytää. Vastaanottokeskuksista on vakava pula. Miehet, naiset, lapset ja vanhukset elävät kadulla tai rakentavat itse hökkeleitä suojakseen.
Koska Kreikka rikkoo turvapaikka-asioita koskevaa EU-lainsäädäntöä, on Suomen lopetettava turvapaikanhakijoiden käännyttäminen sinne, kunnes Kreikan turvapaikkakäytännöt ovat vaatimusten mukaiset. Suomen on vastuutonta jatkaa nykyistä menettelyä niin kauan kuin turvapaikanhakijoiden huono kohtelu Kreikassa jatkuu.
Suomen Changemaker -verkosto
Tampere”
http://www.hs.fi/verkkolehti/mielipide/artikkeli/K%C3%A4%C3%A4nnytykset+Kreikkaan+ovat+ep%C3%A4inhimillisi%C3%A4/1135252401453
Voihan vittu… Pitääkö noiden sitten änkeä tänne, minne ei ole mitään tulemista? Kuten kirjoittaja sanoi, Suomeen pääseminen ei ole mikään saatanan ihmisoikeuskysymys.
Ulos ulkopuoliset!
02.02.2010 at 8:01 am
Biaudetissa näkee hyvin sen, kuinka paljon asenteet maahanmuuttoa ja monikulttuuria vastaan ovat muuttuneet siinä kolmessa vuodessa kun tämä on ollut ulkomailla.
Biaudet elää edelleen vuoden 2007 nousukautta ja porvarihallituksen jänskiä alkuhetkiä, eikä todellakaan tajua että lähes kaikki on muuttunut.
Höpsis Eva.
02.02.2010 at 11:46 pm
Ankkurilapsilla sitä vasta ihmiskauppaa käydäänkin. Tais löytyä syy siihen miks B. on työttön.
02.02.2010 at 8:26 pm
No vihdoinkin iskit kiinni alkuperäisiin mokuttajiin, kuteen bideeseen! Staffan Bruun on pitänyt yllä suomenruotsalaista sisäpiirivittuilua suhteessa tähän pölhöön eukkoon (vai ”parempaan ihmiseen”) jo 20 vuotta.
… onhan meillä varaa …
02.02.2010 at 9:27 pm
No kun, mutku, eiku, niinku… 🙂
Tässä näkee hyvin sen, että poissa silmistä, poissa mielestä, pitää oivasti paikkansa…
02.02.2010 at 9:58 pm
Mikä ihmisissä on muuttunut lähi vuosikymmeninä? Aikaisemmin sodat, niin ikävää kuin se onkin, sodittiin pois.Ihmisiä kuoli mutta rauha palasi ajallaan ja uudisrakentaminen alkoi.
Nykyään pakolaisia, eli siis myös huomattava määrä nuoria miehiä, lappaa sisään ovista ja ikkunoista.Sodat ja kriisit ovat pitkittyneet vuosia ja vuosikymmeniä pitkiksi väkivaltaorgioiksi.
Mikä tämän on mahdollistanut?Onko ihmisistä tullut liian humaaneja, eli johtuuko valtavat pakolaismäärät vain pelkästään siitä, että se on tehty mahdolliseksi?
02.02.2010 at 11:14 pm
Kiitos kommentistasi. Olen käsitellyt tätä aihetta aikaisemmin täällä.
02.02.2010 at 11:31 pm
Kiitos erinomaisista kirjoituksistasi, olen uusi lukija ja en ole vielä kovin laajasti ehtinyt tutustua tuotantoosi mutta hyvältä vaikuttaa!
03.02.2010 at 12:16 am
Kiitos kiitoksista ja osallistumisesta.