Suomen Islamilaisen yhdyskunnan imaami Khodr Chehab on päässyt todistamaan – jo viidennen kerran – nykyisen Tasavallan presidentin omaa kansaansa ja sen historiaa vastaan kohdistamaa halveksuntaa.

Lähde: Yle

Edellisten sukupolvien raskain uhrein puolustama ja takaama itsenäisyys ja sen seurauksena kovalla työllä rakennettu homogeeninen hyvinvointivaltio näyttää olevan vapaasti kenen tahansa otettavissa nykyään – ilman väkivaltaa.

Chehab oli hyvällä mielellä, koska Suomen muslimit olivat hyvin edustettuina Linnan juhlissa. Mukana oli sekä uudempia muslimeja että tataareja. Yhdyskuntaan kuuluu noin tuhat jäsentä.

Ainoa hyvä asia kyseisessä kommentissa on sen läpinäkyvyys.

Tämä kommentti pitää omasta mielestäni sisällään kaiken olennaisen Halosen hallintokaudesta ja islamin invaasiosta Suomeen – läpivalaisu Hyvien Ihmisten ajasta.

Chehab paljastaa tuossa lauseessaan sen, että hänen edustamansa ekspansiivinen islam ja perinteisesti maahamme sekä sen kulttuuriin ja oikeusjärjestelmään integroitunut tataarien edustama islam ovat kaksi aivan eri asiaa.

Ensimmäinen on valloittava ja vallankumouksellinen – jälkimmäinen on puolustava ja konservatiivinen.
Ensimmäinen ei kuulu nykyiseen Suomeen – jälkimmäinen kuuluu.

”Tämä on tärkeä päivä, ja tämä on tärkeä maa”, imaami sanoi.

Saisinko arvailla millä tavalla tärkeä päivä – onko kyse askeleesta eteenpäin kohti Suomen islamisoimista? Vai kenties jostain aivan muusta?

Omasta mielestäni – kärpäsenjätöksen kokoisen – tuhannen ihmisen uskonnollisen yhteisön johtajan – vieläpä sellaisen joka ei vaikuta kovin hyvin suomalaisuuteen sitoutuneelta – kutsuminen Tasavallan ykköstilaisuuteen on epädemokraattisuutensa lisäksi lähinnä irvokasta.

Khodr Chehab on asunut Suomessa 20 vuotta. Suomeen hän tuli alkujaan pakolaisena Libanonista.
”Kunnioitan tätä maata, mutta identiteettini on kyllä muualla”, hän totesi.

Tämä imaami on siis identiteetteineen aivan väärässä paikassa ilmestyessään Linnan juhliin.

Yleensä vieraan odotetaan sopeutuvan isännän tapoihin ja kunnioittavan niitä. Etenkin pakolaisstatuksella vieraaseen maahan tulevan ihmisen olettaisi osoittavan kunnioitusta turvan antaneelle yhteiskunnalle.

Miten hyvin tämä – ainakin näköjään Tarja Halosen mielestä – suomalaisen yhteiskunnan kannalta tärkeä kulmakivi ja tukipylväs on sitten muuten sisäistänyt suomalaisuuden ja siihen liittyvät arvot?

Huonosti – tekisi mieleni sanoa jopa, täysin olemattomasti.

Muuan luterilaisen uskonnon Opus Dei-lahkoista kertoi jo vuonna 1994 lehdessään Chehabin ajattelun ytimen, hänen itsensä kirjoittamassa artikkelissa. Chehab kirjoitti Suomen kristillisen rauhanliikkeen julkaisussa siitä, miten islamilainen yhteisö haluaa muutoksen Suomessa etenevän.

Rohkea odotus muutoksesta

Suomalainen yhteiskunta pitää muuttua, jotta täällä asuvien islamilaisten ongelmat ratkeaisivat. Jokaiseen kaupunkiin, jossa asuu muslimeja, tarvitaan moskeija, ja islamilainen koulu on tarpeen, jotta muslimilapset voivat kasvaa islamilaisen opetuksen suojassa. Päiväkodeissa muslimilasten olisi saatava islamilainen kasvatus ja uskonnolliset normit täyttävää ruokaa.

Muutokset näkyisivät varsin radikaalisti koko yhteiskunnassa. Opiskelijoiden ja työssäkäyvien tulisi saada islamilaisten pyhät päivät vapaapäiviksi. Etenkin sosiaalityöntekijöiden, terveydenhuollon henkilöstön, opettajien ja poliisien tulisi perehtyä islamilaiseen elämäntapaan.

Sähköisten tiedotusvälineiden tulisi harjoittaa itsekritiikkiä, jotta ohjelmia, jotka loukkaavat islamilaista uskoa ja antavat valheellista tai virheellistä tietoa islamista, ei lähetettäisi. Sen sijaan niiden tulisi käyttää yleisesti hyväksyttyjä kriteereitä , välittäessään islamia ja muslimeja koskevia uutisia. Viittausta ilmaisuvapauteen ei tässä yhteydessä kuitenkaan esiinny.

Islamin käymässä ideologisessa sodassa päävastustaja näyttää kuitenkin olevan maallistuminen, joka on turmellut kristillisen moraalin ja jäytää myös islamilaisen maailman elinvoimaa. Näin ollen rintamalinja ei kulje islamin ja kristinuskon välillä.

Maallistumista on torjuttu jo muutamissa maissa islamilaista shari’a-lakia soveltaen vaihtelevin seurauksin. Suomessa shari’alla tuskin on mahdollisuuksia tulla ensin rinnakkaiseksi, vain muslimeja koskevaksi ja myöhemmin koko väestöä koskevaksi lainsäädännöksi, koska Suomessa lainsäädäntövalta on eduskunnalla. Islamilaisena ihanteena kuitenkin on, että shari’a ohjaisi sekä yksittäisen muslimin että koko yhteisön elämää kaikilla elämänalueilla.

Kahden eri kulttuuriperinnön yhteensovittaminen näyttää vaikeasti ratkaistavalta, varsinkin jos toivotaan mainittujen odotusten täyttymistä. Niihin näyttäisi viime kädessä kuuluvan myös eräänlaisen maailmanlaajan pax islamican tavoite. Islamhan tuli leviämään ja hallitsemaan, turvaamaan rauhaa ja oikeudenmukaisuutta.

Tämä samainen suuri humanisti on kertonut kantansa tyttöjen ympärileikkaukseen YLE:n MOT-ohjelmassa muutama vuosi sitten:

Kysymys: Mitä mieltä itse olette, vahingoittaako ympärileikkaaminen tyttöä?

Chehab: No itse asiassa meillä päin Libanonissa mistä mä tulen toi perinne ei löydy ollenkaan ja no en itse ole varma siitä asiasta, mutta mun mielestäni, no lääkärit sanovat, että jos aivan pieni osa otetaan pois se ei vahingoita mutta jos otetaan lisää se kyllä tuo vahinkoa.

Tämä tulkinta tulee siis imaamin tekemän koraanin tulkinnan kautta – Ihmisoikeuksia ja Suomen lakia kynnysmattona käyttäen.

Muistatteko miten Chehab kommentoi 11.9.2001 tapahtuneiden WTC-iskujen uhreja pilkkaavia mielenosoittajia ja heidän riemuaan kyseisten tapahtumien jälkeen?

Minä muistan:

Maailmalta välitetyt kuvat iskua juhlivista muslimeista herättivät useimmissa inhoa, mutta Chehab ymmärtää iloitseviakin.

Tanskaa ja pohjoismaista sananvapautta koskevan pahimman kliimaksin aikana Chehab masinoi mielenosoituksia Helsingissä ja vastusti jälleen sananvapautta ja demokratiaa. Lukekaapa tarkkaan herra imaamin ajatuksia kyseisen asian sisällöstä ja oikeutuksesta:

Hänen mielestään Tanskan-vastaiset vihaiset reaktiot ja boikotit ovat olleet oikeutettuja, sillä Tanskassa sekä hallitus että tavalliset kansalaiset ovat Chehabin mielestä ilmaisseet tukensa Jyllands-Postenille.

”Profeetan häpäiseminen on todella vakava asia.”

Jos kuvat julkaistaisiin Suomessa, Chehabin mukaan reaktiot olisivat ”varmasti” samanlaiset kuin Tanskan tapauksessa.

Kansalaisten – ja hallituksen – tuki sananvapausasiassa riittää Chehabin näkemyksen mukaan oikeutukseksi hyökätä demokratiaa ja sen perusteita vastaan. Kuva imaamista paljastuu koko ajan kirkkaammaksi ja selkeämmäksi.

Samasta aiheesta:

Suomen islamilaisen yhdyskunnan imaami Khodr Chehab sanoi keskiviikkona, että myös suomalaiset muslimit ovat ryhtyneet boikotoimaan tanskalaisia tuotteita Jyllands-Posten-lehdessä julkaistujen Muhammed-piirrosten vuoksi. ”Boikotti on jo käynnissä. Kaikki Suomen muslimit tai ainakin valtaosa heistä boikotoi tanskalaisia tuotteita”, hän sanoi.

Chehabin mielestä Tanskan hallituksen pitäisi pyytää anteeksi piirroskiistaa. ”Nyt pitäisi olla riittävän rohkea ja uskaltaa myöntää tehneensä väärin. Pitäisi pyytää anteeksi ja vakuuttaa, että emme tee tällaista uudelleen.”

Vai niin?

Demokraattisesti perustettujen hallitusten pitää siis pyytää anteeksi vähemmistöiltä ja kaiken maailman painostusryhmiltä? Chehabilla on kieltämättä varsin erikoinen kuva demokratiasta ja siitä pohjoismaisesta yhteiskunnasta, jonka jäsen hän ilmoittaa olevansa.

Samainen herra puolusteli vuonna 2000 YLE:n ajankohtaisohjelmassa muslimien kasvatusperiaatteita ja haukkui suomalaisen lastensuojelun pystyyn. Hän oli tuolloin sitä mieltä, että muslimivanhemmille pitää sallia lasten pahoinpitely – nimenomaan islamin uskonnon perusteella.

Laajemminkin ottaen imaamimme on osoittanut varsin selvästi oman halveksuntansa yhteiskuntaamme kohtaan.

Sallittakoon demokratiassa mielipiteenvapaus – myös sitä vastaan suunnatut mielipiteet. Mutta tällaisten imaamien kutsuminen valtakuntamme ykkösjuhlaan on lähinnä nyrkinisku omaksumiamme arvoja ja niitä puolustaneita edellisiä sukupolvia vastaan.

Kenestäkään maahanmuuttajasta ei tule suomalaista kansalaishakemuksen hyväksymisen myötä. Etenkään silloin, kun kyseinen kansalaisuuden saaja ei pysty tai halua sitoutua suomalaisuuteen ja siihen liittyviin arvoihin.

Ei tosiaankaan…

Lähteet: HS, YLE, evl.fi, SKR, STT