Suomen Islamilaisen yhdyskunnan imaami Khodr Chehab on päässyt todistamaan – jo viidennen kerran – nykyisen Tasavallan presidentin omaa kansaansa ja sen historiaa vastaan kohdistamaa halveksuntaa.
Edellisten sukupolvien raskain uhrein puolustama ja takaama itsenäisyys ja sen seurauksena kovalla työllä rakennettu homogeeninen hyvinvointivaltio näyttää olevan vapaasti kenen tahansa otettavissa nykyään – ilman väkivaltaa.
Chehab oli hyvällä mielellä, koska Suomen muslimit olivat hyvin edustettuina Linnan juhlissa. Mukana oli sekä uudempia muslimeja että tataareja. Yhdyskuntaan kuuluu noin tuhat jäsentä.
Ainoa hyvä asia kyseisessä kommentissa on sen läpinäkyvyys.
Tämä kommentti pitää omasta mielestäni sisällään kaiken olennaisen Halosen hallintokaudesta ja islamin invaasiosta Suomeen – läpivalaisu Hyvien Ihmisten ajasta.
Chehab paljastaa tuossa lauseessaan sen, että hänen edustamansa ekspansiivinen islam ja perinteisesti maahamme sekä sen kulttuuriin ja oikeusjärjestelmään integroitunut tataarien edustama islam ovat kaksi aivan eri asiaa.
Ensimmäinen on valloittava ja vallankumouksellinen – jälkimmäinen on puolustava ja konservatiivinen.
Ensimmäinen ei kuulu nykyiseen Suomeen – jälkimmäinen kuuluu.
”Tämä on tärkeä päivä, ja tämä on tärkeä maa”, imaami sanoi.
Saisinko arvailla millä tavalla tärkeä päivä – onko kyse askeleesta eteenpäin kohti Suomen islamisoimista? Vai kenties jostain aivan muusta?
Omasta mielestäni – kärpäsenjätöksen kokoisen – tuhannen ihmisen uskonnollisen yhteisön johtajan – vieläpä sellaisen joka ei vaikuta kovin hyvin suomalaisuuteen sitoutuneelta – kutsuminen Tasavallan ykköstilaisuuteen on epädemokraattisuutensa lisäksi lähinnä irvokasta.
Khodr Chehab on asunut Suomessa 20 vuotta. Suomeen hän tuli alkujaan pakolaisena Libanonista.
”Kunnioitan tätä maata, mutta identiteettini on kyllä muualla”, hän totesi.
Tämä imaami on siis identiteetteineen aivan väärässä paikassa ilmestyessään Linnan juhliin.
Yleensä vieraan odotetaan sopeutuvan isännän tapoihin ja kunnioittavan niitä. Etenkin pakolaisstatuksella vieraaseen maahan tulevan ihmisen olettaisi osoittavan kunnioitusta turvan antaneelle yhteiskunnalle.
Miten hyvin tämä – ainakin näköjään Tarja Halosen mielestä – suomalaisen yhteiskunnan kannalta tärkeä kulmakivi ja tukipylväs on sitten muuten sisäistänyt suomalaisuuden ja siihen liittyvät arvot?
Huonosti – tekisi mieleni sanoa jopa, täysin olemattomasti.
Muuan luterilaisen uskonnon Opus Dei-lahkoista kertoi jo vuonna 1994 lehdessään Chehabin ajattelun ytimen, hänen itsensä kirjoittamassa artikkelissa. Chehab kirjoitti Suomen kristillisen rauhanliikkeen julkaisussa siitä, miten islamilainen yhteisö haluaa muutoksen Suomessa etenevän.
Rohkea odotus muutoksesta
Suomalainen yhteiskunta pitää muuttua, jotta täällä asuvien islamilaisten ongelmat ratkeaisivat. Jokaiseen kaupunkiin, jossa asuu muslimeja, tarvitaan moskeija, ja islamilainen koulu on tarpeen, jotta muslimilapset voivat kasvaa islamilaisen opetuksen suojassa. Päiväkodeissa muslimilasten olisi saatava islamilainen kasvatus ja uskonnolliset normit täyttävää ruokaa.
Muutokset näkyisivät varsin radikaalisti koko yhteiskunnassa. Opiskelijoiden ja työssäkäyvien tulisi saada islamilaisten pyhät päivät vapaapäiviksi. Etenkin sosiaalityöntekijöiden, terveydenhuollon henkilöstön, opettajien ja poliisien tulisi perehtyä islamilaiseen elämäntapaan.
Sähköisten tiedotusvälineiden tulisi harjoittaa itsekritiikkiä, jotta ohjelmia, jotka loukkaavat islamilaista uskoa ja antavat valheellista tai virheellistä tietoa islamista, ei lähetettäisi. Sen sijaan niiden tulisi käyttää yleisesti hyväksyttyjä kriteereitä , välittäessään islamia ja muslimeja koskevia uutisia. Viittausta ilmaisuvapauteen ei tässä yhteydessä kuitenkaan esiinny.
Islamin käymässä ideologisessa sodassa päävastustaja näyttää kuitenkin olevan maallistuminen, joka on turmellut kristillisen moraalin ja jäytää myös islamilaisen maailman elinvoimaa. Näin ollen rintamalinja ei kulje islamin ja kristinuskon välillä.
Maallistumista on torjuttu jo muutamissa maissa islamilaista shari’a-lakia soveltaen vaihtelevin seurauksin. Suomessa shari’alla tuskin on mahdollisuuksia tulla ensin rinnakkaiseksi, vain muslimeja koskevaksi ja myöhemmin koko väestöä koskevaksi lainsäädännöksi, koska Suomessa lainsäädäntövalta on eduskunnalla. Islamilaisena ihanteena kuitenkin on, että shari’a ohjaisi sekä yksittäisen muslimin että koko yhteisön elämää kaikilla elämänalueilla.
Kahden eri kulttuuriperinnön yhteensovittaminen näyttää vaikeasti ratkaistavalta, varsinkin jos toivotaan mainittujen odotusten täyttymistä. Niihin näyttäisi viime kädessä kuuluvan myös eräänlaisen maailmanlaajan pax islamican tavoite. Islamhan tuli leviämään ja hallitsemaan, turvaamaan rauhaa ja oikeudenmukaisuutta.
Tämä samainen suuri humanisti on kertonut kantansa tyttöjen ympärileikkaukseen YLE:n MOT-ohjelmassa muutama vuosi sitten:
Kysymys: Mitä mieltä itse olette, vahingoittaako ympärileikkaaminen tyttöä?
Chehab: No itse asiassa meillä päin Libanonissa mistä mä tulen toi perinne ei löydy ollenkaan ja no en itse ole varma siitä asiasta, mutta mun mielestäni, no lääkärit sanovat, että jos aivan pieni osa otetaan pois se ei vahingoita mutta jos otetaan lisää se kyllä tuo vahinkoa.
Tämä tulkinta tulee siis imaamin tekemän koraanin tulkinnan kautta – Ihmisoikeuksia ja Suomen lakia kynnysmattona käyttäen.
Muistatteko miten Chehab kommentoi 11.9.2001 tapahtuneiden WTC-iskujen uhreja pilkkaavia mielenosoittajia ja heidän riemuaan kyseisten tapahtumien jälkeen?
Minä muistan:
Maailmalta välitetyt kuvat iskua juhlivista muslimeista herättivät useimmissa inhoa, mutta Chehab ymmärtää iloitseviakin.
Tanskaa ja pohjoismaista sananvapautta koskevan pahimman kliimaksin aikana Chehab masinoi mielenosoituksia Helsingissä ja vastusti jälleen sananvapautta ja demokratiaa. Lukekaapa tarkkaan herra imaamin ajatuksia kyseisen asian sisällöstä ja oikeutuksesta:
Hänen mielestään Tanskan-vastaiset vihaiset reaktiot ja boikotit ovat olleet oikeutettuja, sillä Tanskassa sekä hallitus että tavalliset kansalaiset ovat Chehabin mielestä ilmaisseet tukensa Jyllands-Postenille.
”Profeetan häpäiseminen on todella vakava asia.”
Jos kuvat julkaistaisiin Suomessa, Chehabin mukaan reaktiot olisivat ”varmasti” samanlaiset kuin Tanskan tapauksessa.
Kansalaisten – ja hallituksen – tuki sananvapausasiassa riittää Chehabin näkemyksen mukaan oikeutukseksi hyökätä demokratiaa ja sen perusteita vastaan. Kuva imaamista paljastuu koko ajan kirkkaammaksi ja selkeämmäksi.
Samasta aiheesta:
Suomen islamilaisen yhdyskunnan imaami Khodr Chehab sanoi keskiviikkona, että myös suomalaiset muslimit ovat ryhtyneet boikotoimaan tanskalaisia tuotteita Jyllands-Posten-lehdessä julkaistujen Muhammed-piirrosten vuoksi. ”Boikotti on jo käynnissä. Kaikki Suomen muslimit tai ainakin valtaosa heistä boikotoi tanskalaisia tuotteita”, hän sanoi.
Chehabin mielestä Tanskan hallituksen pitäisi pyytää anteeksi piirroskiistaa. ”Nyt pitäisi olla riittävän rohkea ja uskaltaa myöntää tehneensä väärin. Pitäisi pyytää anteeksi ja vakuuttaa, että emme tee tällaista uudelleen.”
Vai niin?
Demokraattisesti perustettujen hallitusten pitää siis pyytää anteeksi vähemmistöiltä ja kaiken maailman painostusryhmiltä? Chehabilla on kieltämättä varsin erikoinen kuva demokratiasta ja siitä pohjoismaisesta yhteiskunnasta, jonka jäsen hän ilmoittaa olevansa.
Samainen herra puolusteli vuonna 2000 YLE:n ajankohtaisohjelmassa muslimien kasvatusperiaatteita ja haukkui suomalaisen lastensuojelun pystyyn. Hän oli tuolloin sitä mieltä, että muslimivanhemmille pitää sallia lasten pahoinpitely – nimenomaan islamin uskonnon perusteella.
Laajemminkin ottaen imaamimme on osoittanut varsin selvästi oman halveksuntansa yhteiskuntaamme kohtaan.
Sallittakoon demokratiassa mielipiteenvapaus – myös sitä vastaan suunnatut mielipiteet. Mutta tällaisten imaamien kutsuminen valtakuntamme ykkösjuhlaan on lähinnä nyrkinisku omaksumiamme arvoja ja niitä puolustaneita edellisiä sukupolvia vastaan.
Kenestäkään maahanmuuttajasta ei tule suomalaista kansalaishakemuksen hyväksymisen myötä. Etenkään silloin, kun kyseinen kansalaisuuden saaja ei pysty tai halua sitoutua suomalaisuuteen ja siihen liittyviin arvoihin.
Ei tosiaankaan…
Lähteet: HS, YLE, evl.fi, SKR, STT
08.12.2007 at 1:10 am
Kiitän tarpeellisesta Hodari Kebabin mielipiteiden koonnista. Se on varmasti käyttökelpoinen tulevaisuudessa.
08.12.2007 at 4:29 am
Täsmälleen samaa mieltä, olen itsekin kiinnittänyt kaverin mielipiteisiin huomiota jo pitemmän aikaa; ottakaa myös huomioon, että Chehab on nimenomaan sen ’maltillisen’ islamin edustaja…
Palkinnoksi tietenkin, ei maasta karkoitus, vaan kutsu linnan juhliin. Juuri näin.
Kannattaa muistaa myös että Chehab lähetti oman poikansa Libanoniin koraanikouluun, koska tämä alkoi käyttäytyä liian paljon normaalin ihmisen kaltaisesti…
Sama mies itse tietenkään ei missään nimessä voi sinne palata. Sääliksi käy kyllä poikaa, toivottavasti täysi-ikäisenä ilmaisee mielipiteensä… Vaikka aivopesu varmaan on aika kovaa tuollapäin.
08.12.2007 at 12:48 pm
Hyvä Kullervo kun olet hereillä ja huomaat näitä kummallisia yhteiskunnan kehitys suuntia yms, Kiitos
Koraanin saatanalliset säkeet…
08.12.2007 at 3:12 pm
John:
Kiitos muistutuksesta. Tuo lapsen koraanikouluttaminen oli tosiaan unohtunut jutustani.
Minusta on edelleen uskomatonta, että tyyppi joka saa turvapaikkastatuksen Suomesta voi lähettää lapsensa samaan kyseiseen ”turvattomaan” lähtömaahan.
Puhumattakaan Suomeen turvapaikanhakijoina rantautuneiden Siad Barren diktatuurin alistajien ja heidän perheidensä turismista ”turvattomaan” Somaliaan.
Ulkoministeriömme tukee tätä turismia rahallisesti. Se tukee samalla Barren entisen hallinnon uudelleen pönkittämistä, sisällissodan pitkittämistä ja islamistien kapinaa laillista hallitusta vastaan.
Nice going..
Herätys suomalaiset…
K
08.12.2007 at 4:13 pm
Kiitos hyvästä kirjoituksestasi Kullervo. Eräs parhaimmistasi.
08.12.2007 at 5:06 pm
Monikulttuuriyhdistys Berde ry:n puheenjohtaja Mohamud Abdirashid :
”Emme olisi voineet tulla tänne ja elää täällä rauhassa, jos joku ei olisi raivannut meille maata valmiiksi.”
08.12.2007 at 5:22 pm
http://www.yle.fi/silminnakija/
Toimittaja Kirsi Markkanen, YLE:n Silminnäkijä, 6.12.2007, Russia rulettaa: ”… Suomi on monikulttuurinen maa… Jokohan meilläkin olisi aika miettiä, voisimmeko antaa maamme venäläisille samat oikeudet kuin ruotsinkielisillä ja saamelaisilla vähemmistöillämmekin jo on…” [Muistinvarainen lainaus]
Khodr Chehab, Suomen islamisoimisen uuttera pioneeri ja imaami: ”Maallistumista on torjuttu jo muutamissa maissa islamilaista shari’a-lakia soveltaen vaihtelevin seurauksin. Suomessa shari’alla tuskin on mahdollisuuksia tulla ensin rinnakkaiseksi, vain muslimeja koskevaksi ja myöhemmin koko väestöä koskevaksi lainsäädännöksi, koska Suomessa lainsäädäntövalta [vielä] on eduskunnalla. Islamilaisena ihanteena kuitenkin on, että shari’a ohjaisi sekä yksittäisen muslimin että koko yhteisön elämää kaikilla elämänalueilla.”
Somaliyhdistys Berden puuhamies Abdirahim Hussein, toistaiseksi vain kuuden lapsen isä: ”Emme olisi voineet tulla tänne ja elää täällä rauhassa, jos joku ei olisi raivannut meille maata valmiiksi.” … ”Me asumme Suomessa, meillä on kansalaisuus, käymme töissä. Ei hätää, mekin kuulumme tänne… ja rasismiakin saataisiin vähennetyksi.”
Hupsista! Kirsi Markkanen on tehnyt päätöksen, että Suomi on nyt monikulttuurinen maa! Joko sen tiesitte?
Suomen muutosprojektissa on siirryttävä seuraavaan vaiheeseen. Kiireellisyyslistan kärjessä on maamme tällä hetkellä vielä toistaiseksi suurimman syrjityn ryhmän, eli venäläisvähemmistömme oikeuksien järjestelyt. Kysymyksessä on tällä hetkellä vielä noin 50.000 henkilön ryhmä, jota koskeva humanitaarinen työ on ehdottomasti saatava valmiiksi, ennen kuin vauhdikkaasti lisääntyvän, ja niin ikään syrjityn, somalivähemmistömme oikeuksien huutava puute muuttuu päälle kaatuvaksi ongelmaksi. Toimet on priorisoitava, jotta voimme sitten rauhassa keskittyä niihin ongelmiin, joita Suomen vastahakoiset impivaaralaiset tulevat aiheuttamaan, kun Suomea joudutaan islamisoimaan ja näitä impivaaralaisia uudelleenkouluttamaan. Uudelleenkoulutus Suomen kouluissa ja valtamediassa onkin jo hyvässä vauhdissa.
Erinomaisia tuloksia on saatu aikaan myös Suomen islamilaisessa yhdistyksessä. Khodr Chehab yhdistyksineen on työssään jo siinä vaiheessa, että voidaan jo pohtia, sopiiko Suomessa sharia -lain määräyksiä soveltaa ensi alkuun pelkästään Suomen muslimeihin, vai pitääkö määräysten heti koskea myös muita suomalaisia. Imaami luottaa Allahin voimaan ja suhtautuu asiaansa optimistisesti: ”Islamilaisena ihanteena kuitenkin on, että sharia ohjaisi sekä yksittäisen muslimin että koko yhteisön elämää kaikilla elämänalueilla.”
08.12.2007 at 8:32 pm
Loistava tiivistelmä olennaisesta. Kiitos Kullervolle.
09.12.2007 at 12:26 pm
”- Tavoitteenamme on elää rauhallisesti tässä maassa joltiseenkin maan tavalla ja sovussa lakienne kanssa, imaami vakuuttaa mutta korostaa ettei kyse ole täydestä sulautumisesta, kulttuurissamme kun on tapoja, jotka ovat ristiriidassa muslimikulttuurin kanssa.”
http://www.helsinki.fi/lehdet/yolehti/1998_19/muslimit.html
Joltiseenkin! Joopa joo..
”Jos lapsen isä on maahan muuttanut muslimi ja äiti suomalainen kristitty, lapsen uskonto määräytyy tavallisesti isän mukaan. Myös avioerotapauksissa lapsen uskonto on sama kuin isän.”
http://www.evl.fi/kkh/kuo/klk/kumu/chehab.htm
Eiköhän se mene äidin mukaan.. Ainakin menee jos isä on ortodoksi/katolilainen ja äiti luterilainen, elle asiasta sovita erikseen..
09.12.2007 at 3:03 pm
Kiitos Kullervo, ehkäpä paras kirjoitukseesi koskaan. Ja tärkein ilman muuta.
Oliko tuo 4. lainaus ihan oikeasti julkaistu jossain?
Jos oli, niin eikö kenelläkään vaikuttajalla kilise mikään kello?
09.12.2007 at 3:38 pm
octavius1:
On julkaistu:
Laukama, Pentti & Summa, Tarja (toim.): Naapurina lähimmäinen – näkökulmia muukalaisuuteen. [Helsinki] : Suomen kristillinen rauhanliike – Finlands kristiliga fredrörelse ry. (Jyväskylä). Jakaja: SR-kustannus 1994. 304 s. Nid, : kuv. ISBN: 951-96971-0-1 (nid.)
Antoisia lukuhetkiä monikulttuurin ja kristillisen hypersuvaitsevaisuuden maailmaan…
K
10.12.2007 at 5:38 pm
[…] Kebab – Suomen Mullah Krekar? Kullervo Kalervonpojan ehkä toistaiseksi paras kirjoitus ja Halla-ahon vanhempi “Pelko pois”-kirjoitus kirvoittivat tuon otsikon […]
11.12.2007 at 11:47 am
Jos kunnioitus olisi todella molemminpuolista ei pilapiirroksia olisi koskaan tarvittu. Eikä niitä olisi pitänyt silloin pannakaan mihinkään lehtiin.
Mutta koska ainakin minusta yhteenotto alkaa olla väistämätön, kaikki mikä aikaistaa yhteenottoa on tavallaan hyvä asia. Yhteenottojen välttäminen hidastaa yhteenottoa mutta tuskin sitä estää.
11.12.2007 at 2:05 pm
Suomi on maana luterilaisen moraalin ja etiikan pohjalle rakennettu. Myös suomalaiset ateistit ovat yleensä moraaliltaan ns. luterilaisia.
Luterilaisuus ei siedä katolilaisuuteen liittyvää taikauskoa, aneoppia eikä sen kristinuskosta inkvisitionkin mukana kauas ajautunutta maailmankuvaa.
Näin ollen voi ennustaa, että tällaisen valloittajana Suomeen tulevan islamin ja suomalaisen yhteiskunnan välille syntyy kitkaa ja ajan myötä (virallisesta totuudesta huolimatta) kipeitä kosketuskohtia.
Jos muslimit haluavat elää Suomessa, kannattaa ottaa oppia noissa tuossa kirjoituksessakin mainituista tataareista. He ovat muslimeja mutta myöskin kunniallisia suomalaisia.
Maassa pitää noudattaa maan tapoja, kulttuuria ja lakeja. Sellainen joka ei noudata niitä on vihamielinen valloittaja.
13.12.2007 at 2:59 am
Paras kirjoituksesi niistä joita olen kokonaan tai osittain lukenut. Sanon tämän sitä vasten, että olet mielestäni kirjoittanut käsittämättömiä vuodatuksiakin. Tämä on selvästi parempaa matskua ja paljastava ns. maltillisen islamin suhteen, minkä käsitteen tutkiminen itseäni kiinnostaa. Eli kiitos tästä.
Jukka tekee mielenkiintoisen huomion kommentissa. Provosointi sinänsä paljastaa käyttäytymispotentiaalin, ei luo sitä tyhjästä. Tästä näkökulmasta muslimien provosoiminen ulos kuorestaan pilakuvin ym. ei ole yksiselitteisesti tuomittavaa toimintaa, vaan hyvinkin varteenotettava keino Euroopan islamisoitumisen vastaisessa taistelussa. Jotta saamme tiettyjä totuuksia näkyville ja yleisempään tietoisuuteen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, ts. vaiheessa, jossa natiivien demograafinen asema on vielä hyvin hallitseva.
17.12.2007 at 2:31 pm
Loistava läpileikkaus Chehabista.
17.12.2007 at 2:34 pm
Tosiaankin. Tämä on paras kirjoituksesi!
30.08.2008 at 3:57 pm
No nyt sille taisi tulla käyttöä.
02.04.2009 at 11:31 am
sinun ei tulisi loukata arvoisaa Imaamia ja profeetta Muhammadia.
02.04.2009 at 1:31 pm
kuberuyd:
Kerrotko miten olen loukannut ja miksi Khodr Chehab on mielestäsi arvoisa?
Minua loukkaa hänen kutsumisensa itsenäisyyspäivän juhliin.
Muuten: ensimmäinen ja viimeinen varoitus useamman nimimerkin käyttämisestä ilman ilmoitusta.
02.04.2009 at 6:05 pm
Kiitos erinomaisesta yhteenvedosta. Nyt tiedämme kaikki, mitä ”maltillinen islam” sisältää.
Maltillisten muslimien profeetta ja esimerkillinen ihminen on sama pedofiili Muhammed, kuin on radikaalienkin muslimien. Eivätkä maltilliset muslimit sanoudu irti Muhammedin pedofiliasta hekään. Kun tätä peruskuvotusta ei tuomita, on kaikki muu apologeesiä, spiniä ja seli-seliä.
Ja Halonen todellakin on oksettava maanpetturi.
09.12.2009 at 10:44 am
Oliko Chehab nyt taas kutsuttuna jo kuudetta kertaan juhlissa vai joko viimein Haloska tajusi jättää ko. herran pois listoilta?
06.11.2010 at 11:02 pm
Eipä ainakaan tänä vuonna mene Halosen pirskeisiin, koska ”arvoisa” imaami kuoli torstaina.