Heti ja välittömästi savun hälvettyä Pekka Haaviston (Suurta Kusetusta ja joukkohysteriaa muistuttavan) vaalikampanjan ympäriltä, vihreän politiikan todellisuus ryömii taas synkistä koloistaan esiin.
Suuri helsinkiläinen vihreä ajattelija Markus Wasara esittelee varsin erikoista ja todellisuudesta tukevasti irrallaan olevaa käsitystään sosialismista US-blogissaan. Hän valaisee myös käsitystään ihmisten oikeudesta päättää itse kotipaikastaan ja elää vapaasti muualla kuin ratavarsiin rakennettavissa betonislummeissa. Tuosta leperryksestä saa myös erinomaisen käsityksen vihreästä kansantalouden ymmärtämisestä.
Kahvit lensivät kirjoittajan tietokoneen näytölle, tämän hirnahtaessa luettuaan Wasaran avauksen sosialismista. Wasara kirjoittaa sanasta sanaan seuraavasti;
On liian kallista kustantaa autoilijoiden vaatima infra sosialismin keinoin.
Ööh? Sosialismin keinoin?
Tämän lauseen rakentaminen osoittaa varsin vapaata todellisuuskäsitystä. Yksityisautoilu on rankimmin verotettuja asioita alkoholin ja tupakan lisäksi tässä maassa. Yksityisautoilija maksaa suorina ja välillisinä veroina myös vihreiden vaatimat polkupyörätiet – ja niiden kunnossapidon ja hoidon.
Aivan vastaavanlaisesti minä voisin vaatia lopettamaan vihreiden tukemisen sosialismin keinoin – tarkoittaessani verorahojen käyttöä minun haluamiini kohteisiin ja vain erään (tietyn punavihreän) poliittisen ryhmän saamien julkisten tukien maksamisen lopettamista.
Kautta koko Wasaran kirjoituksen paistaa läpi usko oman asian oikeutukseen, todellisuuden vääristely ja toisten ihmisten oikeuksien ja mielipiteiden täydellinen halveksunta.
On liian kallista suunnitella yhdyskuntarakennetta sen mukaan, että ihmiset näköjään haluavat autoilla – tai julkista liikennettä sen mukaan, että tarvitaan joku hätävara köyhille.
Näin myös vähävaraisempia ohjataan autoiluun. Kallein liikenneratkaisu on se, jossa yhteiskunnalle hintavin vaihtoehto on myös houkuttelevin – ja kaikki maksavat.
Ongelmana on se, että juuri Wasaran edustaman poliittisen kuppikunnan suuntauksen toimien vuoksi joukkoliikenne on suurimmassa osassa maata tehotonta, liian kallista ja yksityisautoilun kanssa kilpailukelvotonta – ja mikä vihreästä näkökulmasta on haluttu vaientaa – ympäristöä suhteellisesti yksityisautoilua enemmän kuormittavaa.
Tuosta kuormituksesta ja vihreiden joukkoliikenne väitteiden paljastumisesta kuplaksi on kirjoitwettu aikaisemminkin. Kirjoitus tutkimuslinkkeineen löytyy täältä.
Wasaran kirjoitus on varsin tervetullut. Se poistaa viimeisetkin maskeeraukset ja naamioinnit vihreiden edustaman yhteiskuntajärjestyksen edestä. Vihreät edustavat vasemmistolaisuutta siinä suhteessa, että he eivät kunnioita toisinajattelijoita, muiden oikeuksia eivätkä toisen omistamaa yksityisomaisuuttakaan.
Tätä Wasaran myllystään puristamaa kompostijätettä kannattaa makustella ymmärtääkseen olennaisen myös vihreästä käsityksestä markkinataloudesta ja sosialismista.
Loppukevennykseksi vielä Wasaran näkemys toimivasta markkinataloudesta:
Toimivaa markkinataloutta on se, että yhteiskunta järjestää kestävimmän tavan – ja sen päälle omia vapauksiaan haluavat maksavat niistä.
😀
HP
13.02.2012 at 11:57 am
Tuo kuvaa niin hemmetin hyvin, kuinka nää anarkokommarit ja muut hampunkasvattajat vääntelevät käsitteitä. Kapitalismi on sosialismia, sosialismi on yksilönvapautta, yksilönvapaus on keskusjohtoisuutta. Ei tuossa mitään järkeä ole, mutta se on niin salatieteeltä kuulostavaa, että moni varmasti uskoo kaiken, mikä näyttää noin pönäkältä.
13.02.2012 at 5:17 pm
”On liian kallista kustantaa autoilijoiden vaatima infra sosialismin keinoin.”
&
”Toimivaa markkinataloutta on se, että yhteiskunta järjestää kestävimmän tavan – ja sen päälle omia vapauksiaan haluavat maksavat niistä.”
Juuri tuo raivostuttaa viherpelleissä: he kehtaavat väittää kannattavansa kansanvaltaa ja olevansa ”kansanliike” mutta samalla ovat ajamassa kaikenlaisia kieltoja ja maksuja jotka kattavat koko inhimillisen elämän piirin.
Ja juuri he tietenkin parhaiten tietävät miten muiden tulee käyttäytyä ja järjestää elämänsä. Kyseessä on puhdas vallanhimo. Heistä vain hyvin, hyvin harvoilla olisi mitään edellytyksiä oikeasti käyttää valtaansa jos johtaviin asemiin pääsisivät.
Kehoitan kaikkia levittämään tutuilleen ja muillekin näitä vihreitä ajatuksia. Moni pitää vihreitä harmittomina piipertäjinä kunnes pöyristyneenä lukevat näitä suuruudenhulluja totalitarismifantasioita.
14.02.2012 at 8:07 am
Toi autoilu Suomessa on jotain aivan uskomatonta, verotuksen näkökulmasta. Jo pelkkä uuden auton ostovero on sairas, polttoaineista puhumattakaan. Jos virossa maksaa esim X5 kaikilla herkuilla about 59 tuhatta, niin Suomessa ”karvalakki malli” yli satatuhatta. Voi vain todeta, että tuo viimeinen laivamatka on auton kuljetukseen helvetin kallis.
Mutta pakkohan nyt sitten on yrittää säästää vaikka tieverkostosta, Kreikkahan tarvii taas lisää pika-vippiä. 🙂
14.02.2012 at 10:33 pm
virheet = kommunistit, selvää tekstiä ja näin sen ymmärtää hyvin.
Ystävät hyvät, kaivakaa jostakin esiin dokumentti soviet story, katsokaa ja hajotkaa. Aika jäätävää katsottavaa.
Vaikka itsekin jotain tässä iässä näistä kommunistien perseilyistä ymmärrän ja muistan, silti tuli puistattavia tuntemuksia kun sitä dokumenttia katsoi. Siis että mitä on ollut se 70 vuoden marxilaisen järjestelmän koe, neuvostoliitto ja muut saatanan kaalimaat.
neuvostolitto hajosi, (hyvä kun paska levisi….) mutta ei ne kommunistit minnekään hävinneet, ne on nyt punavirheitä ja muita saatanan demareita sekä sosialisteja.
Ja heidän viimeinen aivopierunsa on eurostoliitto. Ja sen hetelmiä nyt nautitaan, ai vittu kun on hienoa saatana!
Totalitarismi rulettaa, paska haisee ja balalaikka soi!
16.02.2012 at 9:38 pm
Naurua aiheuttava kirjoitus, todellista vihreyttä itse lentää pari kertaa vuodessa.
Vihreään puolueeseen kuuluva ei tiedä että, luin kerran jostain kolumnista lentomatkustus on kuitenkin saastuttavin matkustusmuoto.
03.03.2012 at 4:26 am
”Yksityisautoilija maksaa suorina ja välillisinä veroina myös vihreiden vaatimat polkupyörätiet – ja niiden kunnossapidon ja hoidon.”
Korjaa jos olen väärässä, mutta auto- ja polttoaineverot menevät valtion kassaan, kun taas pyörätiet ylläpitoineen maksetaan kunnallisveroista, joita maksavat kaikki riippumatta omistussuhteestaan kaksi- tai nelipyöräiseen ajokkiin.
Olen samaa mieltä verotuksesta (yksityisautoilun ja vähän muunkin) Suomessa, jota kutsun toisinaan progressiivisen sijasta aggressiiviseksi. Vaan kyllä minä olen käyttämistäni pyöräteistä maksanut ihan siinä missä muutkin, vaikken autoa omistakaan.
Kuljen pyörällä mm. töihin, josta saamani palkka ei tule veronmaksajien taskusta, ja siinä sivussa pidän kansankehoa osaltani kunnossa. Hieman korpeaa tämän liikkumismuodon liittäminen poliittiseen hörhöilyyn, eikä sovi unohtaa pyörien kuuluvan myös puolustusvoimien käyttämiin ajopeleihin. Kampia pyörittää monenlaiset jalat.
03.03.2012 at 10:57 am
Muutama kasvukeskusta lukuunottamatta, kuntien rahoitus perustuu valtion subventoimiin varoihin. Tämä on yksi pääsyistä nykyisen hallituksen ajamalle kuntauudistukselle.
04.07.2013 at 2:07 pm
[…] Heti ja välittömästi savun hälvettyä Pekka Haaviston (Suurta Kusetusta ja joukkohysteriaa muistuttavan) vaalikampanjan ympäriltä, vihreän politiikan todellisuus ryömii taas synkistä koloistaan esiin. Suuri helsinkiläinen vihreä ajattelija Markus Wasara esittelee varsin erikoista ja todellisuudesta tukevasti irrallaan olevaa käsitystään sosialismista US-blogissaan. Hän valaisee myös käsitystään ihmisten oikeudesta päättää itse kotipaikastaan ja elää vapaasti muualla kuin ratavarsiin rakennettavissa […] Kullervo Kalervonpoika […]