Eräs pitkään ilmassa ollut epäilys on saanut vahvistuksen. Vihreät ovat vasemmistopuolue. Virallisestikin.
Asian tunnusti nuori ViNoilijamme Tapio ”Jakenpoika” Laakso (uusstalinistit) tuoreessa Virheet – De Rödan äänenkannattajana toimivassa Vihreä Lanka -lehdessä.
Hän arvosteli kirjoituksessaan Vihreiden harjoittamaa SDP:n arvostelua. Sitä ei pitäisi Tapsan mielestä tehdä tai sitä pitäisi ainakin vähentää.
Politrukki Laakso komentaa ja ohjaa tovereita seuraavasti:
Politiikassa pahinta kilpakumppania pitää hieman läimiä, mutta vihreiden demariviha on menossa liiallisuuksiin.
Laakson mukaan sosiaalidemokraattien surkeuden vatvominen haittaa oman politiikan tekemistä.
Vihreät eivät ole porvaripuolue, siksi syksyn kunnallisvaalien jälkeen vihreiden pitää etsiä kunnallistasolla yhteistyötä myös demarien suunnasta. Punavihreän akselin hallitsemat kunnat toisivat hyvää vastapainoa hallituksen porvariyhteistyölle.
Vihreät eivät ole porvaripuolue.
Herää kysymys, mitä helvettiä sitten Virheet De Röda tekee porvarihallituksessa?
Toivottavasti nyt myös kaikki sellaiset, jotka ovat hyväntahtoisesti uskoneet tuon jälkistalinistien johtaman lauman ajavan ympäristöasioita ja olevan porvaripuolue, uskovat totuuden. Vihreät eivät usko yksilönvapauteen eivätkä perinteisessä mielessä myöskään omaisuudensuojaan.
Vihreät ovat erinomainen esimerkki siitä miten yhteisöllisyys muuttuu eräiden tuohonkin liikkeeseen soluttautuneiden äärivasemmistolaisten totalitaristien ja muiden yhteiskuntaa murentamaan pyrkivien ääriainesten suissa ja käsissä irvikuvaksi siitä mitä se todellisuudessa on.
Nämä omaisuudensuojan ja yksilönvapauksien rajoittamiseen – kaikesta sanahelinästä huolimatta – pyrkivät hyvinvointiyhteiskunnan subventiolla kumoustaan puuhaavat vallankumouspuuhastelijat ovat surullinen esimerkki siitä millaista jälkikasvua itsekkyys ja välinpitämättömyys tuottaa.
Pahimmillaan vääristymä kulkee siinä, että nämä vallanhimoiset pullamössöpaskiaiset rinnastavat touhunsa vuoden 1918 punakaarteihin.
Irvokasta.
Suurin osa punakaartilaisista taisteli paremman elämän ja todellisten ihmisoikeuksien puolesta – torpparit saivatkin voittajan kädestä armahduksen maaorjuudesta ja viljelemänsä tilat omikseen. Tuon ajan punaisten johtajat käyttivät – aivan samoin kuin nykyäänkin – massavoimaa omien tavoitteidensa eteenpäin viemiseen.
Ja niissä tavoitteissa torppareiden ja työläisten oikeudet olisi murskattu rautaisella tsekalaisella saappaankorolla ja kaikki kansanosat olisi alistettu isovenäläisellä nagaikalla orjuuteen ja vasemmistolaiseen luokkahygienian kynsiin.
Yhteisöllisyys ja heikommasta huolehtiminen eivät ole mitään vasemmistolaisia arvoja – vaikka jotkut tahot niin yrittävät uskotellakin. Ne ovat huomattavasti vanhempaa alkuperää kuin ns. vasemmistolaisuus.
Nuo arvot ovat sisäänrakennettuina kaikissa vahvoihin siteisiin rakentuvissa yhteisöissä ja kulttuureissa.
Nuo ovat olleet aikanaan koko suomalaisen yhteiskunnan pystyssä pitäneitä arvoja. Ja niiden pitäisi olla sitä vieläkin.
Minä inhoan tällaista vihervasemmistolaisuutta – sen tympeimmässä, konservatiivisemmassa ja rajoittuneimmassa muodossaan.
Todellinen keskinäinen solidaarisuus ja yhteisöllisyys kuuluvat luonnollisena ja vahvana osana puolestaan omaan – kansallismieliseen – maailmankuvaani. Olemme pieni kansa ja meidän pitää pitää keskenämme yhtä tässä muuttuvassa ja epävakaassa maailmassa.
Myös ympäristön- ja luonnonsuojelu ovat saaneet varsin irvokkaan muodon tämän joukon käsissä. Suurin paradoksi liittyy siihen että – suurin osa – vihreistä puhuu samaan hengenvetoon ympäristönsuojelusta ja ilmastomuutoksesta kehitysavun lisäämisen ja sitä tietä väestöräjähdyksen edesauttamisen kanssa.
Jösses…
Jos Virheet De Dorka – ja sen militantein osa – saavat joskus vallan, se tarkoittaa huonoja uutisia kaikelle sille mitä tuo puolue muka puolustaa ja suojelee. Ehdoton ja absoluuttinen valta turmelee – ja pahiten se turmelee sellaisia, jotka tavoittelevat valtaa kateuteen ja toisten oikeuksien rajoittamiseen perustuvan ideologian pohjalta. Vihreässä utopiassa kansalaiset valjastetaan Sen Ainoan Oikean Totuuden eteen – tekemään orjatyötä muutaman vallanhimoisen totalitaristin johtaessa alamaisiaan kohti punavihreää helvettiä.
Ja vallankumous syö perinteisesti lapsensa aamupalaksi. Mutta siihen tautiin on olemassa varsin yksinkertainen parannuskeino:
Lähde: Vihreä Lanka
04.05.2008 at 5:34 pm
Hyvä että tämä totuus tuli Laakson suusta. Nyt jännätään kuinka Soininvaara tai Cronberg yrittää selitellä asiaa parhain päin.
Myöhäistä kun on paskat housuissa.
04.05.2008 at 5:35 pm
100 % asiaa.
04.05.2008 at 5:47 pm
Usari kertoo Hemmo ”seko” Kilistön uusista urotöistä:
”Pilvikulkueelle vihreää tukea
Hampun laillistamista vaatinut kulkue marssi lauantaina Helsingin
Joukko mietojen huumeiden laillistamista kannattavia ihmisiä marssi tänään Helsingin keskustassa asiansa puolesta. Kylteissä puhuttiin vihreydestä, hampun kunniallisuudesta ja pilvellä pintaa syvemmälle -ajattelutavasta.
Vastaava mielenosoitus järjestettiin viime vuonna. Joihinkin satoihin noussut marssijaväki on edustanut pääasiassa nuorisoa.
Tilaisuudessa puhui Helsingin kaupunginvaltuutettu Kimmo Helistö (vihr.), joka Helsingin Sanomain mukaan arvosteli Suomen konservatiivisuutta ja nykyistä huumausainelainsäädäntöä.”
Vihreät, joukko varsinaisia yhteiskunnan kulmakiviä.
04.05.2008 at 9:46 pm
Vihreät edustavat vasemmiston yhtä haaraa eli eivät perinteistä marxismia vaan siitä irtautunutta antihumanistista luontouskontoa.
Kun marxilaisen mielestä kapitalismi on epäonnistunut talousjärjestelmä ja se pitää siksi korvata sosialismilla, vihreiden mielestä kapitalismi tuhoaa luonnon, syrjii muita eläviä olentoja kuin ihmisiä ja pitää siksi korvata sosialismilla.
05.05.2008 at 2:41 pm
”Pilvellä pintaa syvemmälle.
-vihreitä arvoja
-vihreitä keinoja”
😀
06.05.2008 at 9:06 am
Ihmettelet, että mitä Vihreät tekee porvarihallituksessa. Varmaan yrittää tehdä maailmasta parempaa paikkaa ja on muun muassa ollut nostamassa opintorahaa ja kansaneläkkeitä ja yrittänyt varmistaa, että Suomi ottaa ilmastonmuutoksen riittävän vakavasti. Lisäksi voisi mainita vaikkapa vaalilain uudistamisen, jonka tarkoitus on taata, että äänioikeus Suomessa olisi perustuslain mukaisesti yleinen ja yhtäläinen.
”Suurin paradoksi liittyy siihen että – suurin osa – vihreistä puhuu samaan hengenvetoon ympäristönsuojelusta ja ilmastomuutoksesta kehitysavun lisäämisen ja sitä tietä väestöräjähdyksen edesauttamisen kanssa.”
Tutkimukset osoittavat varsin selvästi, että lapsiluku korreloi pitkälti elintason(BKT) ja naisten aseman kanssa. Eli kun naisten asema paranee koulutuksen ja ihmisoikeuksien myötä ja kehitysmaiden talous saadaan kuntoon, saadaan myös väestönkasvu kuriin. Tähän kai kehitysapu pyrkii.
Vai mitkä on sinun mielestäsi keinot väestöräjähdyksen estämiseksi? Annetaan afrikkalaisten kuolla rauhassa AIDSiin, malariaan ja nälkään ja jatketaan täällä elämäämme entiseen malliin? Ei kuulosta minusta kovin solidaariselta tai oikeudenmukaiselta kehitysmaihin syntyviä lapsia kohtaan, jotka eivät mitään väärää ole tehneet.
06.05.2008 at 11:20 am
Welba:
Et vastannut kuitenkaan kysymykseeni; mitä Vihreät – jos he ovat vasemmistopuolue – tekevät porvarihallituksesssa?
Oman ymmärrykseni mukaan kahdella tuolilla on aika vaikea istua samaan aikaan. Tosin saattaahan asia olla, siten kuten Laakson viestistä käy tietyllä tavalla lukemalla ilmi. Vihreät haluavat vasemmistopolitiikkaa ja pyrkivät mahdollisesti sabotoimaan porvarihallituksen työtä.
Yhdessä asiassa tämä on onnistunut varmaan yli odotusten. Se tuho ja kaaos mitä Astrid Thorsin pitelemätön toiminta ministerinä on saanut aikaan – ja tulee vielä jatkossa saamaan – on varmaan ollut myös Vihreille yllätys.
Minulla on varsin perskohtaista kokemusta kehitysyhteistyöstä ja voin vakuuttaa Sinulle(kin), että nykyinen kehitysyhteistyö on tuloksiltaan tehotonta ja ruokkii toisaalta tehokkaasti rikollisuutta.
Apu päätyy suurimmalta osaltaan täysin vääriin käsiin. Nykymuodossaan se on omiaan lisäämään maailman väestöräjähdystä, korruptiota, sotia, asekauppaa, kansainvälistä rikollisuutta, ihmiskauppaa ja suoranaista terroria.
Minä en halua olla omalta osaltani missään tekemisissä tuon painajaisen kanssa enää. En tosin löydä sille nykyisessä maailmantilanteessa mitään muuta vaihtoehtoa. Eikä tulevaisuuskaan hyvältä näytä globalisaation kiihtyessä.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että lapsiluku korreloi pitkälti elintason(BKT) ja naisten aseman kanssa. Kun naisten asema paranee koulutuksen ja ihmisoikeuksien myötä ja kehitysmaiden talous saadaan kuntoon, saadaan myös väestönkasvu kuriin.
Olen todennut aikaisemminkin, että katolinen kirkko ja islam ovat varsin paha jarru tässä asiassa. Kumpikin estää naisia pääsemästä edes tavoittelemaan samaa asemaa kehitysmaissa kuin länsimaissa.
Jos kehitysmaiden naiset opetetaan lukemaan ja kirjoittamaan, heille annetaan oikeus päättää omasta kehostaan ja heille turvataan myös vanhuus, silloin myös väestönkasvu hidastuu.
Ainoa tapa päästä tähän on jäsenilleen tasavertainen ja kansalaisoikeuksiin perustuva kansallisvaltio.
Tarpeeksi pienet kansallisvaltiot ja sitoutuminen kansainväliseen kriisinhallintaa ylläpitävään tiukkaan mutta tarpeeksi löysään yhteistyöjärjestöön on oikeastaan ainoa avain rauhoittaa maailmaa, luoda hyvinvointia ja hillitä väestön räjähdysmäistä lisääntymistä.
Jos tähän ei päästä katastrofit ja taudit hävitävät suurimman osan maapallon Homo Sapiens populaatiosta – niin luonto toimii muidenkin lajien kanssa.
Siinä eivät kauniit puheet ja kummikampanjat auta.
Kullervo
06.05.2008 at 4:50 pm
”Et vastannut kuitenkaan kysymykseeni; mitä Vihreät – jos he ovat vasemmistopuolue – tekevät porvarihallituksesssa?”
Porvarihallitus on vain nimi kuvaamaan nykyistä valtioneuvoston kokoonpanoa. En näe, että nimellä on suurta merkitystä. Tärkeintä on, että kaikki hallituspuolueet ovat neuvotelleet hallitusohjelman, jota nyt seuraavat 3 vuotta vielä toteutetaan.
”Minulla on varsin perskohtaista kokemusta kehitysyhteistyöstä ja voin vakuuttaa Sinulle(kin), että nykyinen kehitysyhteistyö on tuloksiltaan tehotonta ja ruokkii toisaalta tehokkaasti rikollisuutta.”
Uskon, jopa ilman sen kummempaa todistusaineistoa, että nykyinen kehitysyhteistyö on monilta osin epäonnistunutta. Mutta ei se ole mikään syy lopettaa koko toimintaa vaan kehittää sitä toimivammaksi. Mikroluotot ja kehitysmaiden ihmisten kouluttaminen niin kohdemaissa kuin länsimaiden oppilaitoksissa ovat hyväksi havaittuja keinoja, joihin kannattaa jatkossakin panostaa.
Olen ihan samaa mieltä kanssasi siitäkin, että uskonnot ovat monesti enemmänkin haitaksi kuin eduksi maailmaa parantaessa. Mutta niiden kanssa on opittava elämään, koska katolinen kirkko tai islaminusko eivät ole kovin pian maailmasta katoamassa.
”Jos kehitysmaiden naiset opetetaan lukemaan ja kirjoittamaan, heille annetaan oikeus päättää omasta kehostaan ja heille turvataan myös vanhuus, silloin myös väestönkasvu hidastuu.
Ainoa tapa päästä tähän on jäsenilleen tasavertainen ja kansalaisoikeuksiin perustuva kansallisvaltio.”
Kyllä. en usko, että kukaan vihreistä, vasemmistosta tai muistakaan puolueista olisi eri mieltä tästä. Mutta eivät ne valtiot sinne itsestään synny. Meidän pitää olla mukana rakentamassa näitä ihmisoikeuksia kunnioittavia kansallisvaltioita: tukea naisten kouluttautumista ja valvoa kansalaisten oikeuksien toteutumista. Tähän tarvitsemme kuitenkin resursseja, joita kutsutaan kehitysavuksi. Joissain tapauksissa tietysti myös aseellisia kriisinhallintajoukkoja tarvitaan.
06.05.2008 at 4:53 pm
Ja selvennystä siihen onko Vihreät vasemmalla vai oikealla tarjoaa Osmo Soininvaaran ”Vihreät ja talous, oikealla, vasemmalla vai edellä?”
Kirja on pari vuotta vanha, mutta nähdäkseni linjat eivät tuosta juuri ole muuttuneet.
06.05.2008 at 4:59 pm
Welba:
Ei – en minä tuota tarkoittanut. Tarkoitin sitä, että jos Vihreät ovat sitoutuneet nykyisen hallituksen politiikkaan, uskottavuus tuntuu aika köyhältä, kun samaan aikaan tehdään kunnallistasolla vasemmistolaista politiikkaa.
Ja nykyiselle kehitysyhteistyöhön ei – minun mielestäni – kannata satsata edelleenkään yhtään mitään. Niin kauan kuin nykymeno jatkuu. Mädälle pohjalle ei voi rakentaa tulevaisuutta.
Osmo Soininvaara on poikkeus säännöstä. Kyllä vihreät on aivan selvästi vasemmistopuolue – kuten Laaksokin asian ilmaisi.
07.05.2008 at 12:50 pm
Vihreät ovat yhtä hyödyllinen puolueena, hassis on ihmiselle.
Vasemmistopuolue, kyllä ja pahinta laatua.
Ympäristönsuojelu on vain keppihevonen ymmärtämättömien käsissä. Samaan aikaan kun metelöidään ilmanmuutoksesta, toisella kädellä nopeutetaan sitä kehitysavulla. Ympäristönsuojelu on siirtynyt virkamiesten ja yritysten asiaksi. Oikea ympäristönsuojelija lähteekin lukemaan lukion jälkeen esim. ympäristötekniikkaa tai kemiaa.
Useimmilla vihreillä ei sen sijaan ole kummoista kuvaa ympäristöstä tai luonnonsuojelun käytännön työstä. ”Vihreys” onkin enemmän maailmankuvallinen, epämääräisen anarkistinen aate, jonka nimissä voi vaatia oikeastaan mitä tahansa ”edistyksellistä”.
08.05.2008 at 12:07 pm
Laakso tarkentaa aihetta blogissaan:
”[…]Se, että vihreät eivät ole porvaripuolue, ei myöskään tarkoita, että Vihreät olisivat työväenpuolue.
Nähdäkseni Vihreät kannattavat pitkälle menevää arvoliberalismia sekä pitkälle menevää tulonjaon tasaamista, sekä tietysti pitkälle menevää ympäristön suojelua.”
Tarkennuksena vielä siis, että Vihreät eivät ole porvaripuolue eivätkä myöskään työväenpuolue. Ketä jää jäljelle kun puolue ei aja työväestön tai porvareiden asiaa? Ympäristö tietenkin mutta miten tulonjaon tasaaminen liittyy ympäristönsuojeluun?
09.05.2008 at 2:03 pm
Herjalle:
Tapsalle taisi tulla hätä käteen.
12.05.2008 at 5:44 pm
Sieltä Hikipediasta löytyy myös määritelmä Virheet De Dorka- puolueelle:
”Vihreä liitto
Viherpiipertäjät (Vihr.)
De som sysslar med Grönsaker
Perustaminen 1987
Puheenjohtaja Tarja Cronberg
Varapuheenjohtajat
Puoluesihteeri [[]]
Kansanedustajia 15
Europuolue European Greenish Party
Euroedustajia 1
Pää-äänenkannattaja Useimmat menevät Vihreään Lankaan
Kotisivu http://www.viherpiipertajat.fi
Vihreä liitto on puolue, jonka tarkoituksena on karkoittaa kaikki teollisuus Suomesta ja hankkia tilalle keskuksia vankeudessa eläneiden minkkien kukkaterapiaa varten. Vihreä liitto on suurin yhtä asiaa ajava liike, joka ajaa ainakin seitsemää yhtä asiaa. Puolueen siipien suojaan ovat kirmanneet sekä puita halaavat kaupunkilaisteinit että kaikkia vihaavat anarkistifilosofit, joten arvopohja on siis laaja. Kaikkia ei sentään voi ottaa mukaan, ja puolue ei hyväksy ajettavakseen asioita, joihin ei voi kahliutua ketjuilla ja riippulukoilla. Tämä periaate on osoittautunut ongelmalliseksi varsinkin ydinvoiman kohdalla, eikä sitä nykyään vastusteta enää reaktorin sisäpuolella jäsenmäärän kutistumisesta johtuen. Puolueella on hyvät suhteet kansalaisjärjestöihin, sillä radikaaleimmat kahliutujat on helpoin löytää tavallisen kansan parista. Erityisen hyvät suhteet vihreillä Hampun Kotitarveviljelijöiden Ammattiliittoon sekä Laboratoriarottien Tuki Ry:hyn.
Historia
Vihreä liitto perustettiin 1980-luvun lopulla, kun näytti, että Neuvostoliitto ei kestäkään tuhatta vuotta saati sitten ikuisuutta. Kun oli selvää, että kaikki Suomen kommunistit eivät Neuvostoliiton hajottua tule mahtumaan Vasemmistoliittoon, oli kehitettävä näppärä varasuunnitelma työnimellä Vesimelonipuolue (pinnalta vihreä ja sisältä punainen). Ajatus oli niin näppärä, että vihreät ajautuivat lopulta vastustamaan suunnilleen kaikkea sitä, mitä Neuvostoliitto edusti. Suurimpia peikkoja vihreille ovat luonnonvarojen riisto, vähemmistöjen syrjintä ja Osmo Soininvaara (80-luvun parrassaan). Neuvostomenneisyydestä puolueen ohjelmassa muistuttavat kansanvallan ihannointi ja radikaalin siiven hölmöilyn kommentoimatta jättäminen.
Suosion syyt
Vihreät on nykyään niin suosittu puolue, koska se ajaa aineen nimeltä kannabis laillistamista. Myöskin puolueen ns. vihreät arvot saavuttivat suurta suosiota homojen keskuudessa. Vihreät esittäytyvät vaalien alla aina vasemmistolaisille vasemmistolaisina ja oikeistolaisille oikeistolaisina, vaikka kukaan ei oikeasti tiedä, kumpia he ovat. Vihreä liitto on nykyään maan suurin konditionaalipuolue, sillä kaikkien äänioikeutettujen lapset äänestäisivät vihreitä (tämän syy löytyy puolueohjelman taikasanasta perustulo, joka tosin on yhtä suuri utopia kuin vihreiden 16. kansanedustaja). ”
😀 😀 😀 😀 😀 😀
http://hiki.pedia.ws/wiki/Vihre%C3%A4_liitto
12.05.2008 at 9:49 pm
Mihis Welba katos? Loppu pointit? 😉
13.05.2008 at 8:23 pm
”Mihis Welba katos? Loppu pointit?”
Aina ei jaksa hakata päätään seinään. Eipä tässä keskustelussa ole näkynyt juuri muita kuin epämääräisiä väitteitä vihreiden pahuudesta ja tietämättömyydestä.
”Tarkennuksena vielä siis, että Vihreät eivät ole porvaripuolue eivätkä myöskään työväenpuolue. Ketä jää jäljelle kun puolue ei aja työväestön tai porvareiden asiaa? Ympäristö tietenkin mutta miten tulonjaon tasaaminen liittyy ympäristönsuojeluun?”
Vihreät eivät taida keskittyä ajamaan porvarien tai työväestön etua vaan pyrkivät tekemään päätöksiä, jotka ovat hyväksi kaikkien hyvinvoinnille ja ovat kokonaisuuden kannalta järkeviä. Esimerkkinä voisi olla vaikkapa pienituloisten tuloverotuksen alentaminen, jolla saataisiin kannustinloukkuja purettua ja parannettua työllisyyslukuja.
Tulonjaon tasaaminen liittyy siihen, että Vihreät ei ole pitkään aikaan ollut mikään yhden asian liike. Tulonjaon tasaamista puolustellaan kai sillä, että olemme kaikki vastuussa siitä, että Suomessa kaikilla on oikeus perusturvaan ja että olemme velvollisia pitämään huolta toisistamme.
Osmo Soininvaaran sanoin: ”Tarvitsemmeko lisää eriarvoisuutta? Emme todellakaan. Suomessa on tarpeeksi hauskaa olla hyväosainen ja riittävän kurjaa olla huono-osainen”
On vähän turhaa vääntää seivästä siitä kuuluvatko Vihreät oikeistoon vai vasemmistoon, kun maailma ei yksinkertaisesti ole mustavalkoinen. Samalla pitäisi miettiä sitä, että kuuluvatko Perussuomalaiset ja Kristillisdemokraatit myös vasemmistoon, koska ovat pienen ihmisen ja vähäosaisten puolella.
13.05.2008 at 10:01 pm
Welba:
Kiitos kommenteistasi ja osallistumisestasi tähän keskusteluun. Olen henkilökohtaisesti valmis jatkamaan asiallista keskustelua asialliselta pohjalta.
Olen edelleen sitä mieltä, että vihreät ovat nykyisellä poliittisella kartalla vasemmistopuolue. Se on vasemmistopuolue nimen omaan omaisuusoikeuksien ja yksilönvapauksien rajoittamislinjansa vuoksi.
Nyt päästäänkin oikeastaan omaan lempiaiheeseeni. Kuten olen tuolla esittelyosiossani todennut, yhteisöllisyys ei ole vasemmistolainen eikä uusi keksintö.
Perinteinen suomalainen perhe- ja heimokeskeinen yhteisö on perustanut olemassaolonsa yhteisöllisyyteen – niin hyvässä kuin pahassakin.
Olen monestakin asiasta Osmon kanssa samaa mieltä – hän on mielestäni Vihreiden loistavin kyky – ja samaan aikaan aivan turhaan hän hukkaa voimiaan ja kykyjään – jälleen mielestäni – hajottavassa marginaalipuolueessa.
Ei – minäkään en halua lisää eriarvoisuutta.
Uskon siihen, että kansallisvaltioon perustuva hyvinvointivaltiomme on rakennettu kaikkia omia kansalaisiaan varten – vieraat, etenkin sosiaalituristit, ovatkin sitten oma lukunsa.
Globalisaatio, monikulttuurisuus sekä se usein moittimani nykyinen ahneuden kulta-aika ovat yhteiskuntamme suurimpia nykyisiä uhkia.
Jos luet kirjoituksiani pidemmän ajan takaa, huomaat kyllä sen, että minullakin on varsin vahva sosiaalinen omatunto.
Oma mielipiteeni näihin kannustinloukkuihin on aika lailla seuraava – tällä hetkellä.
Verotusta pitää ehdottomasti keventää alimmissa tulonsaajaryhmissä ja kiristää turhaa kulutusta sekä ökytuloisten tulonsaajien – myös pääomatulon – verotusta.
Eräs käytännön ajatus – jota saa kernaasti lainata – on se, että ansiot olisivat nollaveron piirissä tuonne 700-1000 euroon kuukaudessa. Tämän jälkeen annettaisiin maltillisen verotuksen hiljalleen kiristyä.
Miksi näin?
Siksi, että alimmat tuloryhmät pystyisivät myös kuluttamaan, nostamaan elintasoaan, nauttimaan tuloistaan ja siirtämällä kulutuksen ja välillisen verotuksen kautta rahaa yhteiskunnalle. Samaan aikaan – varsin maltillinen – veroprogressio ei loisi uusia tuloloukkuja ja kannustaisi ihmisiä yrittämään ja tekemään töitä.
En usko työvoimapulaan – se on suurten ikäluokkien ja sodan aiheuttama tilastollinen harha – enkä siihen, että Suomen väestön pitäisi pysyä 5.2 miljoonassa tai jopa kasvaa siitä.
Se ei ole edes ekologista.
Tuhon yhteisöllisyyteen muuten liittyen – pidän Perussuomalaisia ja Kristillisdemokraatteja nykyisessä poliittisessa kentässä (juuri tuon omaisuussuojakysymyksen vuoksi) oikeistolaisina.
Tosin maailma muuttuu niin paljon ja nopeasti, että olisi ihan syytä tarkastella Ranskan suuresta vallankumouksesta peräisin olevaa poliittista karttaa – varsin kriittisesti.
Kullervo